måndag 17 september 2012

Havssalt…

är en fantastisk naturprodukt! Har fått upp ögon för saltets betydelse i bakning och matlagning genom ”DEN FRANSKE BAGAREN” Sébastien Boudet.


Så här skriver han på sin blogg: ”Så länge jag kan komma ihåg har jag baka med oraffinerad havssalt. Jag har alltid känt på mig att det var bättre. Bättre för miljö, bättre för hälsa och så mycket godare!”

Här kan du läsa mer om intresset finns…
 


Så när vi var på Sicilien var ett besök till staden Trapani var de utvinner salt ur havet ett måste. Jag satt och hoppade upp och ner i bilen, full av lycka när vi närmade oss området. Sa vackert och så underbart att få se!

Nu när jag tar en nypa salt för att smaksätta mina experiment i köket, ser jag framför mig kullar av salt övertäckta av tegelpannor för att skydda mot väder och vind…

Oraffinerat havssalt köper jag från ekobutiken Gryningen på Södermalm. 

Önskar er en fin dag! Kramar Decirèe




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar