fredag 12 oktober 2012

Frukost i Central Park

Parken är underbar!


Så här inledde vi dagarna i New York. Först löpning i parken tillsammans med halva befolkningen på Manhattan, vilket det nog inte var men oj vad mycket folk som var ute och sprang, yogade eller körde crosstraining. Efter dusch, gick jag loss i det stora Whole food varuhuset och köpte underbar frukost som sedan avnjöts i parken. Vilken underbar kvalité på råvarorna och allt är ekologiskt. Sånt gillar jag!


Det blev havregrynsgröt med torkade tranbär och nötkross, bagels med avokado-, lax eller kycklingröra, frukt, bär och grönsaker. Avslutade mumsandet med blåbärsscones, croissant och matchalatte gjord på rismjölk.


Matcha är ett japanskt grönt te i pulverform som framförallt används i den japanska teceremonin men också för smak- och färgsättning av exempelvis glass och bakverk. Jag köpte med mig hem några burkar så nu skall det experimenteras med matcha i mina sötsaker J.

En fantastisk start på dagen var detta!



Hoppas ni får en mysig fredag! Kram Decirèe


1 kommentar:

  1. Vilken fantastisk start på dagen! Även om jag aldrig skulle orka äta en så stor frukost ser det väldigt mysigt ut!
    /Sofia

    SvaraRadera