fredag 17 januari 2014

Hemligt vapen


Dessa brownien är mitt hemliga vapen. Det tog mig lite tid att experimentera fram det ultimata browniereceptet. Men sedan något år tillbaka så bakar jag dessa mäktiga ”underverk” med olika smakkombinationer. Mint, kaffe, nötter, lakrits, kola… Ja smakerna går att variera i det oändliga.



Detta recept delar jag inte med mig av, förlåt… Men dessa brownien har jag fått så oerhört mycket beröm för att jag insett att receptet är mitt hemliga vapen. Jag kanske inte kan styra världen med hjälp av dessa, men nästan ;)

Några exempel…

På jobbet om jag behöver sammankalla till ett akut möte. Den enda möjliga tid som finns är fredag sen eftermiddag… I vanliga fall är det många som tackar nej till möten på fredag eftermiddag. Men skriver jag i inbjudan att det bjuds på mina brownien så kommer alla! :)

Behöver jag hjälp med att fixa något så går det alltid att ”betala” med brownien. Bland annat har min dator fixats mot mintbrownien ett antal gånger.

Det är lite roligt att ha ett eget hemligt vapen! :)

Hoppas du får en skön start på helgen! Kramar D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar