tisdag 17 januari 2012

Presentation


När man varit iväg på en jobbinspirationsresa så bör man ju på något vis summera och sammanfatta upplevelserna, tankarna och idéerna man fått, för att kunna presentera dessa för sina kolleger.


Hur gör jag då för att bearbeta mina intryck? Ja, naturligtvis så bakar jag något! Och gör min presentation i form av ett bakverk.  




Eftersom resan jobbmässigt var mäktig fick bakverket symbolisera det och genom att vara mäktigt det med. Trendbakverket nummer 1 i London är fortfarande cupcakes och de finns överallt, så bakverket blev naturligtvis en cupcake. Valde smaken mint som symboliserar fräschhet dvs. nytänkande som var ett tydligt budskap på mässan och de föreläsningar jag deltog i.


Eftersom jag knöt en hel del nya och viktiga kontakter så fick två olika smaker som gifter sig bra med varandra symbolisera nätverkandet. Jag valde mint och choklad. Den fluffiga marängkrämen på toppen föreställer alla idéer och nya tankar jag fick. Och slutligen de krossade mintpastillerna på toppen som skall föreställa de blommande körsbärsträden i Hydepark.


Efter någon timme i köket och lite papperspyssel var min presentation klar. En choklad och mint cupcake med marängkrämsfrosting med krossade mintpastiller.
Kan berätta att presentationen uppskattades! J   


Önskar er en mysig fortsättning på veckan! Kram Decirèe







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar