torsdag 20 juni 2013

Ingen sommar utan glass!


Är, har alltid varit och kommer nog alltid vara ett glassmonster. Älskar glass! Men är ganska kräsen kring vad det skall vara för glass och vad den får innehålla… Gillar ju inga konstigheter och tillsatser. Utan vill ha glass gjort på rena gärna ekologiska råvaror.


När det gäller hur glass skall ätas så anser jag att det är bäst i strut eller våffla… Men har ätit ur skål med sked hemma då jag inte kunnat göra egna glasstrutar. Men se nu är det problemet löst. Hittade ett glasstrutsvåffeljärn och nu gräddas det minsann glasstrutar i köket J. Lyckan är enorm! Hoppar upp och ner av glädje när jag gräddar och viker till mina strutar… Ja, jag vet att jag är lite små knäpp… Men blir lycklig av dylikt! :)

Riktigt goda blev strutarna, dock lite för spröda… Behöver trixa lite innan receptet på smeten blir så som jag vill ha det.

Glad midsommar! Kram D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar