söndag 2 mars 2014

Vegansk glass



Att jag älskar glass har nog framkommit tydligt här på bloggen. Att jag är noggrann med råvaror likaså… J Vilket innebär att jag i princip aldrig på hemmaplan köper glass utan gör alltid min egen. 





Detta är egentligen ingen glass men smakar som glass och är ofantligt god och super enkel att göra. Dessutom innehåller den inga ägg, mejeriprodukter eller tillsatt socker.
 





Så här gör du: Skala och bryt en banan i bitar och frys in den. Bananen bör bli genom frusen. Jag har min banan i frysen ett dygn. Blanda de frusna bananbitarna med 1 ½ dl blandade frysta bär. Tillsätt ¾dl koksgrädde. Mixa allt med en stavmixer till mjukglasskonsistens. Sedan är det bara att njuta genast. Denna glass kan inte vänta! Jag toppade med granatäpplekärnor. Men hackade nötter passar också utmärkt.

Kramar D 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar