fredag 11 april 2014

Bästa restaurangerna i New York



Jag är precis hemkommen från USA. Jag har jobbat och sedan avslutade jag med några dagars semester i NYC. Vilken stad New York är, helt underbar! Och maten är helt fantastisk! För att inte tala om alla bakverk…

Här kommer några tips.





The Butcher´s daughter äter du underbar frukost eller lunch. Grönsaker i fokus och ekologiskt. Smoothien, juicer, sallader, smörgåsar… super nyttigt och super gott! Rekommenderas varmt. Denna mysiga lilla restaurang finns på 19 Kenmare Street. Extra plus för mysig toalett.
 





Välkommen till en annan värld! Så kände jag när jag steg in på Spicemarket. Miljön är magisk! Maten som serveras är inspirerad från hela Asien. Väldigt gott. Stället var fullbokat klockan 21 en tisdag i april… Spicemarket hittar du på 403 West 13th Street.
 








Babycakes kan man köpa de bästa bakverken, galet goda! Innehåller inga mjölkprodukter, raffinerat socker, ägg eller gluten. Trots det riktigt goda! Men det innebär att det måste användas en del konstigheter, tror jag, för att skapa dessa bakverk… men som sagt gott!




De bästa pannkakorna serveras på Bakery & Co på 4 Clinton Street, detta enligt väldigt många. Men jag kan inte säga att jag var så imponerad. Goda visst, men har ätit mycket godare, dock inte i NY. Ett stort plus för att pannkakorna inte alls var flottiga.

Tänk om man fick bo i denna magiska stad… Inte så troligt… men drömma kan man ju alltid…

Fler tips i nästa inlägg.

Kramar D








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar