fredag 16 maj 2014

New York



Här kommer lite fler tips för New York. En månad sedan jag kom hem, men längtar fortfarande tillbaka… 



Rosemary´s är ännu en super mysig restaurang med egen trädgård på taket och även deras toalett är super fin. Frukost, brunch, lunch och middag serveras här. Åt här några gånger och allt som jag åt var helt magiskt gott! På 18 Greenwich Avenue hittar du denna pärla.







Hamburgare måste man ju äta när man är i USA. Jag väljer att äta på Bareburger som endast använder ekologiska och tillsatsfria råvaror. Detta är en liten kedja som har restauranger runt om på Manhattan. Stor valfrihet kring hur du vill ha din burgare. Gott och oändligt stora portioner, mätt i timmar trots att jag inte åt upp allt.



Det bästa till sist...


Gudomlig italiensk mat får du på Palma adressen är 28 Cornelia Street. Fantastisk mat, lika bra om inte till och med bättre än i Italien… Missa inte bläckfisken med mynta och citron! Palma serverar brunch, lunch och middag. Dessutom är inredningen super mysig.


Förlåt för usel kvalité på bilderna… 

Kram D


 

2 kommentarer:

  1. Jag verkligen älskar New York!
    Saknar den staden grymt mycket!

    SvaraRadera