tisdag 12 februari 2013

Surdegssemlor…



Med så välmående surdeg, måste jag ju testa… Bakade bullar första gången helt och hållet på surdeg, inget jästa alls J. Är jag nöjd? Nja… Glad och lycklig över att bullarna jäste så bra, visst! Absolut! Men varken konsistensen eller smaken blev perfekta… Bullar ska vara saftigare än vad dessa blev, tycker jag. Bullarna smakade inte surdeg, men ngt var inte som det skulle med smaken…


Med mandelmassa och grädde blev det bra. De som smakat har tyckt att fastlagsbullarna varit riktigt goda. Men jag är kritisk… Ska det vara bra så ska det vara riktigt bra, först då är jag nöjd.


Jag fyller mina semlor med en mandelröra bestående av mandelmassa (gjord på mandel och florsocker) finhackad mandel, nystött kardemumma och en skvätt grädde. Runt och ovan på mandelröran spritsar jag massor av vispad grädde.

Hoppas ni njuter av en riktigt god fastlagsbulle idag!
Kramar D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar