torsdag 4 april 2013

Påskfrukost


Här kommer lite bilder från en av påskens frukostar. Så mysigt med många lediga dagar på raden då man kan planera in en massa olika teman för frukosten. Denna är en ganska klassisk frukost, dock är ägget inbakat i brödet. Ägget blev lite för ”hårdkokt” för min smak. Inte så att äggula blev grön men det var inte långt ifrån. Jag vill ha mitt frukost ägg lite geggigt i mitten av gulan, inte löskokt men kladdigt…


Övriga godsaker som stod framdukade var med stor inspiration från Italien. En underbar ekologisk buffelmozzarella som jag beställer från Årstiderna som också levererar ekologiska frukter, bär och grönsaker till oss. Korven och Pecorinoosten med svartpeppar är en suvenir från en av delikatessbutikerna i Rom, underbart goda. Osten tillverkas på Sicilien och smakar helt enkelt fantastiskt. 





Älskar dessa långa, mysiga frukostar på lediga dagar. Först myser jag med allt fix i köket och sedan mer mys när vi njuter av godsakerna. Bästa starten på dagen!

Önskar er en fin kväll! Kramar D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar