tisdag 10 maj 2011

Grillad smörgås!

En pedagogisk beskrivning av hur jag gjorde våra grillade smörgåsar som vi åt till frukost i söndags.

Började med att göra pesto på ramslök. Ramslök är super trendigt här borta i väster just nu. Det är en ört som växer vilt ute i naturen. Till peston använder jag färsk ramslök, ny rostade solrosfrön, rostad vitlök, olivolja och parmesan som jag mortlar till en pesto. Smakar av med salt och peppar.
På vitt surdegsbröd från Rosendals trädgård bredde jag på ramslökspesto. Sedan ett lager med skivade tomater. Över tomaterna rev jag mozzarellaost och avslutade med salt, peppar och olivolja. Slutligen en till skiva med bröd ovanpå allt och sedan grillade jag hela härligheten i grillpanna.


Ovan på den grillade smörgåsen strödde jag på marinerade rödlöksringar. Sedan var det bara att mumsa! S tyckte att det var bland den godaste smörgås han någonsin ätit, så jag lär göra den igen...
Kram Decirèe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar