fredag 27 maj 2011

Total lycka!

Det kände jag när jag öppnade lådan med kakaopulver som jag köpte från Puccini i Amsterdam. Kakaon var så mörk, nästan svart och hade så intensiv chokladsmak att jag blev alldeles lyrisk.
Har aldrig bakat så goda chokladkakor! Ännu en gång bekräftas det att kvalitén på råvaran är avgörande om resultatet skall bli riktigt bra.



















Tänkte att flingsalt skulle passa som dekoration på dessa mörka chokladkakor. Och det blev riktigt snyggt men samtidigt blev smakupplevelsen total. Dessa kakor blev helt underbart goda! Den mörka chokladen och saltet gör så att en underton av lakrits uppstår trots att jag inte tillsatt en gnutta lakritsgranulat. Lyckan är total när jag beundrar min chokladkakeburk.
Dock tornar ett orosmoln upp sig… Vad gör jag när kakaon är slut? Att flyga till Amsterdam för att handla några askar kakao är inte riktigt befogat, eller?!

                                                               
                                                    Kramar Decirèe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar