tisdag 17 maj 2011

Mynta te

När vi var i Amsterdam drack jag massor med färskt mynta te. Det är så fantastiskt gott och super enkelt att göra. Man fyller ett glas med färsk mynta och sedan häller man på kokande vatten och låter det stå och dra någon minut. Efter det är det bara att njuta av denna fantastiska dryck. Jag rekommenderar den verkligen. Att ha i en skiva citron är ljuvligt gott för att få lite smak variation ibland.
Att själv odla mynta är mycket enkelt! Jag köpte en vanlig örtkruka med mynta från matbutiken. När jag hade använt upp allt planterade jag ut resterna och nu har jag mynta över halva blomlandet… Kanske bäst att plantera i en stor kruka eftersom myntan sprider sig enormt. Det är verkligen underbart att kunna gå ut och plocka in färsk mynta till mysiga testunder. Men snart är det slut på det… VI HAR NÄMLIGEN KÖPT LÄGENHET I STAN!!! Gissa om jag är lycklig! Så snart blir det bara inredning på denna blogg, då både du och jag inreder nya hem.
                                                
                                                 Kramar Decirèe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar