tisdag 6 september 2011

Vad blev det?


Innan läggdags på fredag kväll hade jag två degar i kylskåpet. Vad blev det? Jo det blev godsaker, en salt och en söt, till lördagens mysfrukost.


Har länge tänkt göra bagels och nu blev det äntligen av och jag kommer att baka dem många, många gånger till. De blev helt fantastiskt goda! Man kokar baelsen först innan man  gräddar dem i ugn och denna procedur gör dem härligt sega. Använde blå vallmofrön och svarta sesamfrön som dekoration.

Fyllde frukostbagelsen med färskost, ruccola, rödlök, avokado och kallrökt lax. Till dessa smörgåsar rörde jag ihop en härligt krämig äggröra.







Som dessert denna morgon blev det briocher med choklad. Fyllde några med mörkchoklad och strödde på flingsalt och övriga briocher fyllde jag mjölkchoklad och strödde på farinsocker. De blev goda men inget jag blev exalterad över… Dock finns det en annan familjemedlem som lär önska dessa chokladbullar fler gånger till frukost!



Kramar Decirèe


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar