måndag 12 november 2012

Inte det du tror…

Chokladbollar javisst! Men inte med smör, havregryn, socker och choklad. Utan med cashewnötter, dadlar, sesamfrön, raw kakao och solrosfrön. Alla frön, nötter och dadlar fick mjuka upp sig i lite vatten ett dygn. Därefter kördes allt till en tjock massa i mixern. Jag tillsatte raw kakao, lite kokosflingor och en gnutta agavesirap. Efter omrörning rullade jag bollar som rullades i kokos och efter ett dygn i kylen blev det gottestund.


Ja, ja det smakar inte chokladbollar, men det smakar choklad och riktigt gott! J Perfekt energi innan träning. Perfekt med en kopp te och trevlig bokläsning. Perfekt jag-är-så-hungrig-jag-tror-jag-dör-kommer-hem-efter-jobbet-snacks!

Önskar er en härlig start på veckan! Kramar D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar