fredag 9 november 2012

Vispgröt, klappgröt, bärgröt…

Ja kärt barn har många namn! Älskade mamma skickade massor med godsaker från naturen till oss. Lingon, blåbär och havtorn, total lycka! J Vad skulle man göra utan mamma?!?



När man får sådant från mammsen, kommer barndomsminnen fram, så då måste jag bara koka och vispa till en vispgröt. Det åt vi ofta som små. Dock hade jag inte i mer än någon msk socker tillskillnad från mamma som älskar när allt är sött och öser i socker! Eller så känns det i alla fall när mina smaklökar möter mammas kräm, vispgröt, sylt eller saft.

Jag grimaserar för att det är för sött när jag äter mammas och hon grimaserar när hon äter mina bärskapelser för att de är för sura eller beska. Smaken är som baken J!

Önskar er en fin helg! Kramar D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar