onsdag 10 juli 2013

Boudets bageri

Han hamrar och spikar, han bygger en bil… nej nu blev det fel! Han hamrar och spikar, han bygger ett bageri! :)

Jag är så förväntansfull och fylld av nyfikenhet att jag snart spricker!!! Sebastien Boudet, min stora förebild när det gäller bakning och en massa annat som rör livsmedel och matlagning, håller på och bygger ett nytt bageri på Östermalm här i Stockholm.  Bageriet ser redan nu helt fantastiskt ut trots att det är fyllt av byggsaker… Bageriet ligger i hörnet av Karlavägen och Grevgatan.

Den 5 augusti slår bageriet upp dörrarna och jag kommer stå i den kö som kommer ringla sig längs med gatan i arla morgonstund. För jag garanterar en kö, en riktigt lååång köööö! Detta kommer bli en stor succé!

Lyckades inte ta några bilder genom fönstret så en på utsidan får duga så länge. Men bredvid containern med byggskräp, hittade jag några kakelbitar som ger en hint om inredningen… ;) Nu får fantasin flöda!

Längtar efter nybakta franska delikatesser bakade med omsorg och naturliga råvaror!

Kramar D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar