onsdag 17 juli 2013

Titta va jag hitta!

Ibland har man tur när man är ute och bilar. Hittade en kvarn som odlar och mal olika ekologiska mjölsorter med fokus på gamla spannmål, som spelt. Lyckliga jag hoppar upp och ner när jag frossar runt bland mjölpåsarna.


Jag känner och doftar. Mjölet säljs bara vid kvarnen och till några bagerier och restauranger i närområdet. Underbart att få handla direkt av mjölnaren som berättar om odlingsteknik, malningsprocesser och ekologiskhållbarhet.




En riktigt nöjd tjej packar bilen full med mjölpåsar och kör hem mot Stockholm igen.

Decirée + bra, tillsatsfritt och ekologiskt mjöl = LYCKA!



2 kommentarer:

  1. Underbart! Vilken lycka. Ses när ni är tillbaka i stan: )
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja jag var så glad! :) Skall bli spännande att testa baka på nya mjölet. Men först måste jag använda upp tidigare inköpta säckar :)

    SvaraRadera