lördag 13 juli 2013

Underbara Villa Sjötorp!

Ingen sommar utan besök på fantastiska pensionatet Villa Sjötorp vid Lyckorna i Ljungskile. Sedan 2006 har vi återkommit varje år… För lugnet, mysigheten, känslan, maten, gästfriheten… Jag tankar mig full av energi vid varje besök och känslan bor i mig länge…



Ett ställe vara jag bara är och njuter… Utsikten är makalös! Sitter ute på verandan och läser en bok, gungar långsamt i gungan, tar ett dopp i havet, yogar på stranden, äter gudomlig mat, spelar krocket, sover som en baby under fluffiga täcken, tar en löparrunda på morgonen förbi hästhagar, plockar snäckor på stranden… Ett ställe vara jag känner mig som en sessa!




Sommarmenyn med 5 rätter intogs tillsammans med en häpnadsväckande solnedgång…
Vi åt bland annat picklade rödbetor, ostbrulèe med lavendelsorbet, soppa på havskräftor, lamm eller torsk med hasselnötssmör och avslutade med rabarbersoppa med jordgubbar…








Proppmätt gosade jag ner mig i sängen och tänkte på den fantastiska frukostbuffèn. Skulle jag orka äta något? Ingen fara, det gick så bra så! Bilder i nästa inlägg…

Har ni några obokade dagar i sommar så rekommenderar jag detta lilla paradis :)

Kramar D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar