fredag 26 juli 2013

Jordgubbscheesecake

På sommaren frossar jag i jordgubbar, tycker det är så fantastiskt gott. Vill ha jordgubbar i alla de former… Så bakade några små jordgubbscheesecakes som nu finns i frysen och väntar på att slukas en varm sommardag.


Frusen cheesecake är en favorit hos oss. Och det går ju snabbt och enkelt att fixa till. Det enda som jag tycker är lite bökigt är att fixa kaksmulorna till botten. Så därför har jag börjat ha kaksmulepåsar i frysen. När mina kakburkar i köket börjar vara tomma och endast har några få kakor på botten. Då tömmer jag samtliga burkar och fixar kaksmulor som jag fryser in. Sedan är det enkelt och smidigt att göra kakbotten till cheesecaken, bara att ta frusna kaksmulor och blanda med smält smör och trycka ut i formen.


Nu börjar dock jordgubbssäsongen vara över… Men blåbär, vinbär, hallon, krusbär, hjortron och lingon är här eller på kommande :) Bärfrossan fortsätter!

Kram D


1 kommentar:

  1. Gott,gott,vackert,vackert! Vad bra att man har ögon att se med, när man inte kan vara hos dig och smaka.
    Kram

    SvaraRadera