tisdag 22 oktober 2013

Bea’s of Bloomsbury

När man är i London så ska man njuta av afternoon tea, så är det bara! Är barnsligt förtjust i konceptet kring afternoon tea. Det är förhoppningsvis gott och oftast mycket trevligt och mysigt.


Denna gång blev det afternoon tea på Bea’s of Bloomsbury. Vi valde cafét som finns på adressen St. Paul’s 83 Watling Street. Omdömmet då… Ja det var bra, glad att jag har testat, men inget jag behöver uppleva igen. Smörgåsarna var goda, sconsen med tillbehör var inte alls bra. Cupcakes och andra sötsaker var goda men vissa sliskigt söta. Utan problem hade de kunnat minska mängden socker och fått mycket godare bakverk.


Ett nytt bakverk fick jag också upptäcka på Bea´s. Det var en duffin som är en blandning av muffins och sockermunk… Hur smakade bakverket? Ja… som en blandning mellan en muffins och en munk. Gott? Nja… för sött, enligt mig. Men min sockerråtta till resesällskap älskade duffin! Så får nog testa att baka duffins för att göra sockerråttan glad :)

Önskar dig en mysig kväll! Kramar D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar