söndag 27 oktober 2013

Ett favorit bageri också i London…


När jag i våras var i Paris besökt jag bageriet Poilane och blev kär. Ett underbart bageri som använder råvaror av topp kvalité. Så när jag var i London nu senast besökte jag naturligtvis bageriets filialer




Gott bröd, goda kex men godast är deras ”äppelpiroger”, så fantastiskt goda. Smördeg med äppelkompott inuti. Inte alls flottiga eller sötsliskiga utan helt enkelt perfekta. Längtar till nästa gång jag får sätta tänderna i detta underbara bakverk. Så gott i all sin enkelhet!

Besök denna pärla om ni är i London eller Paris.

Adresserna i London är:
46 Elizabeth Street, bageri med försäljning som öppnar 07.00 varje morgon.

39 Cadogan Gardens,  bageri och café med försäljning. Öppnar 08.00 vardagar och 09.00 under veckoslut.


Önskar dig en mysig kväll! Kramar D


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar