fredag 1 november 2013

Planet Organic

På gatan Westbourne grove i London upptäckte jag ett nytt litet paradis när jag var i London för någon vecka sedan, Planet Organic. En underbar affär fylld med fantastiska råvaror och livsmedel. Jag botaniserade bland hyllorna lääänge! Och köpte med mig halva sortimentet… Så mycket handlade jag att jag vid hemresan, vid säkerhetskontrollen på flygplatsen, fick frågan om det inte finns mat i Sverige när de genomsökte mitt handbagage… ;)


Jag besöker alltid Whole Foods när jag är i London och älskar den affären, speciellt den stora vid Kensington High Street. Men om jag i framtiden inte hinner med att besöka både Whole Food och Planet Organic och måste prioritera kommer jag att välja Planet Organic. Den var mindre men med ett bättre utbud. Alla deras produkter var ekologiska. På Whole Foods finns också konventionellt odlade livsmedel.


Blev också barnsligt förtjust i juicebaren / restaurangen som finns i Planet Organic. Testade en juice, Cleansing Greens som bestod av färskpressad gurka, persilja, spenat, äpple och citron, den var fantastiskt god. Testade också en Hot Maca Chocolate som bestod av rå kakao, rå lucuma, rå maca och mandelmjölk. Den var också underbart god och kommer göras flitigt i vinter. Återkommer med recept när jag experimenterat klart med mängden ingredienser.

Hoppas du får en mysig helg! Kramar D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar