fredag 15 juli 2011

Födelsedagsfrukost


Idag är ingen vanlig dag... För det är Ss födelsedag hurra, hurra, hurra!!!


Vaknade till ett spegelblankt hav idag. Tyst smyger jag upp för att fixa födelsedagsfrukost. Det blev yoghurt med nyrostad müsli och blåbär samt smultron från skogen, smörgåsar med brie och skinka, melon, te och muffinpannkakor med jordgubbar och yoghurtgrädde smaksatt med vanilj. Allt serverades på hoppstenen tillsammans med presenten... Det var ett glatt födelsedagsbarn som väcktes av kraxande Ja må du leva, ja må du leva...

Har inte gjort ungspannkaka på evigheter. Mest för att jag inte tycker om annat än kanterna. Men se nu har jag kommit på en lösning... Om man gör pannkakan i muffinform så blir det i princip bara kanter och ingen halvt degig mitt! Super! Så nu lär det bli muffinpannkakor ofta. Är ju så enkelt när de sköter sig själva i ugnen medans man gör allt annat.




                                                                  Kramar Decirèe

1 kommentar:

  1. Bamsekramar åt S idag från oss alla!
    Det var ingen dålig frukost du har svängt ihop :-)
    Din pannkaka var ju alldeles utmärkt, skall absolut provas här också bara jag får en ugn som fungerar.....

    En massa fina inlägg du hunnit med sedan senast!!!
    Väntar såååå på att träffas nästa vecka!

    Kraaaam! J

    SvaraRadera