lördag 30 juli 2011

Som om jag aldrig bakat förr…

Motvilligt håller jag på att lära känna gasugnen. Vi är absolut inte kompisar ännu och jag undrar om vi någonsin kommer att bli det. Får sitta som en hök vid ugnen när jag gräddar något och trots det så bränns det mest i botten och är ogräddat ovan på… Mina bakverk ser ut som om jag var nybörjare! Tänker inte låta denna ugn ta min bakningsglädje ifrån mig.


Nästa vecka kommer en elektriker och ser om han kan dra om elen så att vi kan slänga ut gasugnen och köpa en elugn. Måste dock säga att gasspisen är fantastisk. Jag och mina kopparkastruller är salig vid all matlagning.
Dessa kardemummasnitt är ett av mina gasexperiment. Med dubbla plåtar som extra värmeskydd underifrån och lite byte av plats på plåten under gräddningen så blev det riktigt bra. Men skall man behöva göra så mycket jobb för att få några småkakor gräddade 2011?!?


Den spännande följetongen om Decirèe och gasugnen fortsätter inom kort…
                                        
                                                                              Kramar Decirèe

1 kommentar:

  1. Nej men fy, det blev så det gick....
    Tråkigt att ni inte vill vara sams :-(
    Jag håller tummarna för att situationen löser sig snabbt, jag vill ju se dina bakverk!

    Kram!
    J

    SvaraRadera