torsdag 16 februari 2012

En klassiker…

Chokladsnitt är en klassisk småkaka som är underbart god i all sin enkelhet. För att få fram den bästa möjliga smaken så använder jag 100% kakao. Då blir chokladsmaken kraftig och perfekt, precis som jag vill ha den.



Att kvalitén på råvarorna har en stor betydelse för slutresultatet blir uppenbart när man bakar enkla kakor som består av få ingredienser. Det går inte att gömma sämre råvaror bakom en massa kryddor, sirap, nötter eller bär, som ganska lätt t.ex. döljer en sämre kvalité på chokladen. Jag försöker så långt som möjligt att alltid köpa ingredienser till mitt bakande av bra standard, utan tillsatser och helst ekologiska alternativ.


En ny tidning, en stor kopp te och en burk med chokladsnitt väntar i köket när jag kommer hem från jobbet idag J!
Önskar er alla en härlig dag! Kram Decirèe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar