torsdag 9 februari 2012

Inspirerat av raw food…

En favorit grönsak just nu är rödbeta. Den tillagas i alla former. Jag tilltalas av färgen, möjligheterna till att experimentera och naturligtvis smaken.


Grönsaker som man oftast kokar eller tillagar på annat viss, att istället äta dem helt råa har jag laborerat mycket med den senaste tiden. Efter att jag köpt en mandolin med japanskaegg som skivar grönsaker så tunt att grönsaksskivorna nästan blir transparenta har jag fascinerats enormt av vad man kan göra med råa grönsaker.


Att göra en rödbetscarpaccio med tamarirostade nötter, ruccola, parmesanost och en god lagrad balsamicovinäger är en underbar smakupplevelse. Och dessutom enkelt och snabbt att tillaga J

Önskar er en fin torsdag! Kram Decrièe 




2 kommentarer:

  1. Ser mums ut! Rödbetor är sååå gott!
    En mandolin skulle jag gärna också ha, blir ju så fint tunt skuret.

    Kram på er!
    Jonna

    SvaraRadera
  2. Dina maträtter ser ut som riktiga konstverk, D! Vackert! U

    SvaraRadera