tisdag 28 februari 2012

Hur kan burken vara tom?

I Finland finns det i affärerna på småkakehyllan en klassiker som funnits i all evighet, Dominokex. S älskar dessa kex och saknar dem naturligtvis en hel del sedan vi flyttat västerut.


Jag har länge trixat och knixat i köket för att försöka få till ett recept som skulle komma åtminstone lite i närheten av originalet. För något år sedan så började jag närma mig och snart, hoppas jag!, har jag experimenterat fram det optimala dominoreceptet.


Det är något konstigt som sker när jag bakar dessa kakor och lägger ner dem i den största kakburken som finns i köket. Bakar oftast dubbelsats så att de skall räcka länge!


Men efter bara några dagar så har innehållet i kakburken minskat drastiskt och efter ytterligare några dagar så brukar burken vara tom. Och ingen vet vart kakorna tagit vägen!?! Jätte konstigt ;)



Önskar er alla en mysig kväll! Kram Decirèe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar