lördag 7 april 2012

Glad Påsk!


I påskägget finns i år tre olika praliner. Mandelkrokant doppad i mjölkchoklad, marsipan smaksatt med Xanté och doppad i mörkchoklad samt lakritsmarshmallows doppade i mörkchoklad toppad med flingsalt.

Det blev tre smakmässigt lyckade praliner. Dock blev de utseendemässigt inte så fina som vid mitt förra pralinfixande… Detta med chokladtemperering är verkligen en konst. Men skam den som ger sig!




Marshmallowsen blev väldigt lyckad både smak- och konistensmässigt. Det är verkligen skoj att vispa och koka till skumgodis.

Önskar er alla en söt fortsättning på påsken J Kram Decirèe

4 kommentarer:

  1. Ser ändå super ut :-)
    Marshmellowsen låter spännande, använder du lakritsgranulat eller vad?
    Ha en skön och glad fortsättning på påsken!

    Kram

    SvaraRadera
  2. MUMS!!! Vad mycket gott du har smaskat på i helgen :-)

    SvaraRadera
  3. Hm.. Mina svar har inte publicerats. Men visst jag använde granulat, en super produkt :)

    Och ja det har gottats en hel del... Nästan så att man får köra extra löparrundor ;)

    Hoppas er påsk också varit söt och god :)

    SvaraRadera
  4. choklad måste ju vara det bästa som finns.. Vilken mysig blogg förresten, Farbror Niklas Maria Sundberg som berättade om en fantastisk bakkompis när vi lunchade förra veckan.. själv är jag som min blogg visar chokladtossig :)

    SvaraRadera