fredag 8 juni 2012

Tårtkalas


Äntligen fick jag till ett vackert kalas. Har lääänge drömt om att ordna ett kalas som blir en fin helhet. Goda bakverk har jag åstadkommit några gånger, men att skapa en helt med allt annat piff runt om har jag inte lyckats få till förrän NU J



Med hjälp av Blocket, loppis, eget pysslande och naturligtvis bakande så fick jag till den rätta känslan, precis den jag ville förmedla.



Kommer att presentera alla sju tårtor var för sig i kommande inlägg. Varför sju, kan man ju undra?!? Jag brukar ordna klasiskt kafferep med sju sorters kakor vid denna tidpunkt varje år och har så gjort de senaste åtta åren. Men i år fick det bli tårtkalas, men siffran 7 går inte att förkasta så där bara;)




Är riktigt nöjd med tillställningen! Fint, gott och massor av fina och mysiga vänner.


Önskar er alla en underbar helg! Kram Decirèe








10 kommentarer:

  1. Helt underbart! Synd man inte fick komma :) Ser framför mig hur gästerna borde varit klädda i gammeldags klädsel och kvinnorna borde haft små vita solparasoller :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skoj när man lyckas förverkliga små drömmar och det dessutom blir så som man tänkt sig! :)

      Radera
  2. Precis sååå fint som jag bara kunde gissa :-)
    Har väntat på detta inlägg sedan du berättade om dina planer!
    Jätte, jätte fint, ser ut som en underbar och god helhet!

    Stor kram på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst blev det bra! :) Skoj att vara nöjd! Men det blev väldigt mycke tårta över så arbetskollegor har kämpat tappert med rester... ;)Hoppas ni får ett kiva veckoslut! Kramar

      Radera
  3. Hej, vilken underbar blogg du har :-) Så roligt att du som jag älskar att baka med olika teman och att bjuda hem vänner :-)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!:) Ja det är riktigt roligt att baka och fixa olika tillställningar.

      Hoppas du haft en fin helg!

      Radera
  4. Saknade en inbjudan ;-)
    Trevlig helg,
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vad fint! Man kan nästan tro att det är något glassigt tidningsreportage :) Well done!

    /Carro

    SvaraRadera