onsdag 30 januari 2013

Klassiker


Alla som har någon anknytning till Finland känner till Domino kex, det är en klassiker som funnits i evighet. Många har minnen av att man som barn vridit på kexhalvorna för att dela kexet och sedan mumsa i sig fyllning först och sedan kexdelarna. Underbara barndomsminnen! J


Jag bakar dessa lite nu som då och alltid till minnen från barndom och Finland! Dessutom är de en stor favorit för kakmonstret som tömmer burkarna på kökshyllorna när vi inte är hemma eller sover…

Denna småkaka består utav två knapriga men ändå spröda kex med en vaniljfyllning emellan. På kexet är det tryckt ett mönster, jag tryckte en franslilja som inte syns så tydligt…

Nu bär det av till London. Tidschemat är fullspäckat, så denna gång tror jag inte att jag kommer ha en chans att hinna besöka mina mat- och kakfavoriter... Får planera in en privat resa snart! J

Hoppas ni får en fin forts på veckan! Kramar D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar