söndag 17 mars 2013

Icebox cake

Det blev en hel del godsaker när jag var i NY i höstas… En sötsaksupplevelse har fortsatt att spöka i mitt huvud och det är biten av icebox cake smaksatt med mint som jag köpte med mig från Magnolia bakery. Fantastsikt god!!! Helt enkelt underbar!!!

Så här såg den ut i NY.


Och då måste jag ju testa att göra en själv. Bakade tunna chokladkakor och vispade grädde som jag smaksatte med mint och ytte, pytte socker. Sedan återstod det enkla, trodde jag, att bygga upp tårtan. Visade sig vara svårt, riktigt svårt min icebox cake blev fruktansvärt ful. Därför gjorde jag en bakelsevariant med kakor och grädde ovan på varandra som ett högt torn istället. Smaken var bra, riktigt bra om jag skall vara ärlig men ändå inte så bra som Magnolias…






Önskar er alla en fantastisk söndag! Kramar D

Min icebox cake... Återkommer när jag
gjort en mer estetisk variant...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar