lördag 8 oktober 2011

Bake off

Ibland finns inte tiden till att baka från grunden. Ibland orkar man kanske inte plocka fram det som behövs för att baka. Då är bake off helt fantastiskt. En fryst produkt som plockas fram och slängs i ugnen och på några minuter sprider sig en underbar doft i köket och efter ytterligare några minuter kan man mumsa på nybakta kakor. Helt perfekt!

Att ge en bake off produkt istället för en blomma när man skall på middag till någon är också super. Och oftast uppskattas det mycket.


Men jag köper naturligtvis inga bake off produkter från några av de stora livsmedelsjättarna… Utan jag gör dem själv. Jag passar på när jag stökar i köket och ändå har allt framme och inspirationen på topp. Knådar då ihop några kakdegar som jag packar in i cellofan med fina band och fryser in. Sedan när jag vill ha nybakta kakor tar jag fram en kakrulle skär upp kakor och gräddar. Eller slänger ner en rulle i handväskan innan vi rusar iväg på middag till någon av våra fina vänner.


En mysig fortsättning på helgen önskas er alla! Kramar Decirèe

1 kommentar: