söndag 23 oktober 2011

Går det att tröttna på…

smakkombinationen lakrits och choklad? Tror verkligen inte det! Jag är besatt av lakrits och måste få doser varje vecka annars fungerar jag inte…



Använde mig av receptet för mina tråkkakor och smaksatt denna gång med 70% mörkchoklad och lakritsgranulat. Valde att inte tillsätta mer mjöl trots att degen blev lite lösare i konsistensen av den smälta chokladen. Detta visade sig vara en bra idé då kakorna flöt ut lite mer under gräddningen och blev lite plattare och fick på så vis ett annat estetiskt uttryck. Dessa kakor kan bli både hårda och lite knäckiga eller mjuka och lite sega beroende på hur länge respektive kort tid man gräddar.


Har kommit på en fiffig idé för att få besök under arbetsdagen. Jag har nämligen en kakburk stående på mitt skrivbord och en skylt bredvid var det står att alla är välkomna att nalla ur burken både när jag är på plats eller när jag är ute på vift. Bredvid burken finns Decirées kakbok var man kan skriva hälsningar efter att man nallat! Ett bra ny-på-jobbet-trick!


Imorgon skall jobbburken fyllas med lakrits- och chokladkakor!
Önskar er alla en underbar start på veckan, Kramar Decirèe


1 kommentar:

  1. Jag saknar dig ännu mer min gamla jobb-vapendragare!!! Men nån gång i framtiden kanske vi jobbar ihop igen.(men då lär kakorna snabbt ta slut)

    SvaraRadera