söndag 4 mars 2012

Glass Sandwich


Jag har länge tänkt göra min egen variant på glass sandwich, men inte riktigt kommit fram till det optimala receptet och tillvägagångssättet. 




Själva glassen har inte varit något problem. Där har jag ett recept som jag är mycket nöjd med. Det har varit kakdelen som bekymrat mig lite… Den skall enligt mig vara mjuk och saftig i konsistensen.  I köpevarianten så är kakdelen väldigt tunn, jag ville ha lite mera kaka i min egen variant.


Med stöd av några olika whoopierecept så fick jag fram en kakdel som jag är ganska nöjd med. Men lite mer experimenterande behövs för att jag skall bli riktigt nöjd.




Denna gång blev det chokladkakor fyllda med chokladglass. Det var lite meckigt att fylla kakorna med glass. Använde nygjord glass som var mjuk i konsistensen, vilket glassen bör vara för lyckat resultat. Men glassen förvandlades mycket snabbt till rinnande milkshake... Därför frös jag in kakorna först så att de var djupfrysta innan jag fyllde dem och det gav ett bättre resultat.



Så nu finns en låda med glass sandwich i frysen och väntar på mysiga gottestunder J


Önskar er alla en fantastisk dag! Kram Decirèe





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar