lördag 31 mars 2012

Choklad och kaffe


Trots att jag inte dricker kaffe så kan jag uppskatta doften av nymalda bönor och även kaffesmaken om den finns i något ätbart och gärna i kombination med choklad.



Denna gång blev det en mäktig chokladkaka smaksatt med både mandellikör och kaffe. Valde att grädda kakan en kortare stund så att den fortfarande var kletig i mitten, när jag tog ut den ur ugnen. Smakmässigt var detta mycket lyckat. Men tyvärr så sjönk kakan ihop något när jag stjälpte upp den, så vacker blev den inte. Men ibland får smaken prioriteras före det estetiska:).


Glaserade den varma och nygräddade kakan med en chokladfudgesås även den smaksatt med kaffe. Jag föredrar ibland att bre på chokladglasyrer på chokladtårtor när de fortfarande är varma så att kakan suger upp en del av glasyren och blir en blandning med själva kakan.


Önskar er alla en mysig fortsättning på helgen!
Kram Decirèe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar