måndag 7 maj 2012

Drömtårta

Detta är bland de första bakverk som jag lyckades väldigt bra med tidigt i min bakningskarriär. Kommer ihåg hur vuxna var imponerade av mina drömtårtor. Tidigare bakade jag detta mycket enkla men ack så goda bakverk ganska ofta. Nu har det varit en paus på flera år…


Men S har tjatat och tjatat och tjatat! Drömtårta är nämligen en av hans klara favoriter. Så nu kom jag äntligen till skott. Jag hade ett minne av att det var fruktansvärt tråkigt att baka rulltårta, ingen utmaning utan bara vispa, bre på kräm och rulla. Men en paus på något år visade sig vara bra. Det var riktigt skoj och fort gick det! Under en timme från start till att tårtan stod på köksbänken och diskmaskinen surrade. Till och med jag kan uppskatta snabba bakningsprocesser ;) Ibland!




Önskar er alla en fin start på veckan! Kram Decirèe






1 kommentar:

  1. ser riktigt gott ut,a ibland glöms rulltårta.lätt och supergott

    SvaraRadera