måndag 14 maj 2012

Lakritsbrownie


Så var jag där igen… Lakrits och choklad, kan inte släppa den kombination. Dessa smaker är tillsammans så fantastiskt goda. Denna gång fick det bli en brownie.



Smaksatte både kakdelen o glasyren med lakritsgranulat. Lite extra piff fick kakan av lakritsmarshmallows som jag tryckte ner i smeten. 

Lakritssmaken blev tydlig men inte för stark. Vid första tuggan smakade det choklad men efterhand framträdde lakritsen mer och mer, precis så som jag vill ha det. Tillsätter alltid lite flingsalt i allt som jag bakar som innehåller choklad. Jag tycker att chokladsmaken blir mera tydlig med stöd av lite sälta.

Önskar er en fin start på veckan! Kram Decirèe

1 kommentar:

  1. Oj vad farligt god den ser ut!
    Har inte hittat lakritsgranulat någonstans här i affärerna :-(. Synd då jag älskar lakrits också jag, krossad turkisk peppar har fått duga.

    Snart ses vi ,jippiii!!

    SvaraRadera