söndag 11 december 2011

Lussefrukost

Att jag älskar att skapa traditioner är ingen nyhet för dem som känner mig… Andra eller tredje advent, beroende på hur Luciadagen infaller så ordnar vi med lussefrukost för våra fina vänner.




I år var det åttonde året! Så detta är verkligen en riktigt äkta jultradition. Beroende på var vi har bott så har vi ordnat på lite olika platser. Vid stranden, i skogen och på vår terrass när vi bodde i stugan. Det finns dock några förordnanden som man bör hålla sig till vid val av plats. Det skall vara utomhus och i mycket arla morgonstund så att det fortfarande är mörkt ute. Därför envisas jag med att bjuda in till 07.00 en söndagmorgon. Jag vill att det skall vara mysigt med mängder av ljus och marschaller. Man kan ju alltid sova mer, senare under dagen…  




I år ordnade vi för första gången inne i stan. Det tog några planeringssvängar innan jag kom på den perfekta platsen mitt inne i Stockholm som inte skulle störa övrig befolkning så mycket. Uppe på råvinden i vårt hus J Kyligt och mörkt, men vid eventuellt regn eller blåst så skulle inte det störa, perfekt!




Med vinden fylld med granris på golvet, mycket ljus och mysiga Jöback sjungandes i bakgrunden välkomnade vi våra vänner sedvanligt klockan sju med årets lussefrukost. Det bjöds på risgrynsgröt, bröd med skink- eller oströra, lussebullar, småkakor, kola, klementiner och glögg.




Önskar er alla en underbar tredje advent! Kramar Decirèe




3 kommentarer:

  1. Den lussefrukosten skulle man definitivt kunnat vara med på! Nu bor vi ju lite långt borta... Ser supermysigt ut!

    kram från Anna

    SvaraRadera
  2. Hade varit underbart att ha er med! Det är det som är tråkigt med att bo här, att alla ni goa och fina i öster är så lååångt borta! Kram Decirèe

    SvaraRadera
  3. Ser helt underbart mysigt ut! Också jag harmar mig över avståndet!

    Kram på er!
    Jonna

    SvaraRadera