onsdag 21 december 2011

Saffran semifreddo

Jag älskar saffran och jag älskar semifreddo så när jag stötte på Leilas recept på saffransemifreddo så kunde jag inte låta bli att börja vispa. Semifreddon innehåller risgrynsgröt och maränger också så den är en rätt så mäktig dessert.
Jag gör alltid mina parfaiter i små former, så semifreddon fick också frysas såhär, det är så mycket roligare att bjuda desserten på detta sätt enligt mig.

Bara två dagar till att fixa inför julen! Helt galet, hur kan december alltid bara försvinna ???

Kram Jonna

2 kommentarer:

  1. Mmmm, ser jättegott ut!

    Vill också passa på att önska dig en underbar julhelg!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ser verkligen jättegott ut! Surfar runt och letar efter saffranssemifreddo och hittar din underbara blogg med massor med godsaker. Hittar inget bra recept på saffranssemifreedo och tänkte om du skulle vilja dela med dig Leilas (hittar inte det på internet).
    Hoppas du får en mysig helg!
    Cecilia

    SvaraRadera