onsdag 8 juni 2011

Avskedsfest

En dag kvar med mina underbara, söta, fantastiska, härliga, busiga, charmiga och oerhört älskade elever. Jag är full av förväntan inför mitt nya jobba på utbildningsförvaltningen men kommer att sakna dessa sötnosar enormt. Hoppas att pappershögar, dator och möten har samma dragningskraft till jobbet som barnen haft…
Ett härligt sockerkalas blev det ute på skolgården. Mjölkchokladtryffeltårta, mjukpepparkaka, rabarber & kokos rutor, chokladsnitt och sockerbullar bjöds det på. Igår var mitt vemodigaste bakande någonsin… G gillar choklad så det måste bakas. S gillar inte kladdiga saker då blir det bullar. J gillar pepparkakssmak så då måste jag baka mjukpepparkaka. Till detta så dök dessutom det ena minnet efter det andra upp… Har dessa små juveler att tacka för så mycket, utan dem hade jag aldrig utvecklats till att vara den pedagog jag blivit.
Om en vecka stundar det sista sommarlovet innan nya jobbet börjar i mitten på augusti.
                                                                             Kramar Decirèe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar