lördag 4 juni 2011

Härlig rabarberglass




Nu är det sommar! Vi har ett fantastiskt väder och är dessutom långlediga, underbart! Skönt med värme men då behöver man något att svalka sig med… Glass! Var egentligen sugen på rabarberpaj men… Ville också ha glass… Då fick det bli rabarpajsglass!



Använde mitt vanliga snabba glassrecept och smaksatte med en hel vaniljstång och några stora skedar med yoghurt för att balansera upp syran lite. När glassen var färdig körd i glassmaskinen rörde jag i rabarberkompott och smulade i gräddad smulpajsdeg. Riktigt mumsigt blev det… Färska jordgubbar passade perfekt till.


Nu skall vi in till stan och njuta av all mat i Kungsträdgården... Smaka på Stockholm festivalen pågår för fullt!
Många varma kramar Decirèe

1 kommentar:

  1. Jag älskar allt med rabarber, och definitivt då med glass, mums!
    Såg till min stooora glädje att vårt nya hus hade en stor "buske"med rabarber på gården, underbart!!
    Vi får nycklarna om två dagar så här är rätt så mycket på gång just nu! Lovar att höra av mig!

    Kramen; J

    SvaraRadera