onsdag 27 april 2011

Bröd, bröd och mera bröd…

Fortsätter att baka bröd med inspiration av Martin. Jag kan ju inte följa hans recept slaviskt… Måste ju alltid trixa till det på mitt sätt, men han har många superbra grundidéer att utgå ifrån.
Denna gång blev det ett rejält surdegsbröd helt utan jäst! Det är så härligt när man lyckas med bara mjöl, vatten och salt. Blir lycklig av sånt. Använde min Martin surdeg, naturligvis! Robban blev dock lite avis...

Bakade också ett valnötsbröd som jag inte är helt nöjd med… Det flöt ut lite för mycket och blev inte så stort och bulligt som det var i jäskorgen. Men smaken var det inge fel på. Skall baka igen och igen tills jag blir nöjd. Skam den som ger sig!












                   Kramar till er alla! Decirèe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar