fredag 22 april 2011

Mera kalas

Idag har vi firat vår älskade 8-åring med släkten (jo, ännu ett kompiskalas återstår....).
Jag glömde nästani all festyra att ta bilder på mina bakverk, några kom som tur med på bild, medan all mat blev ofotade ;-(

Chokladtårtan var väldigt mäktig, chokladbottnar med chokladfrosting både i och på, en liten bit var det gott med, men tillräckligt. Dekoreringen var rätt så lika den jag gjorde till min pappas födelsedagstårta, men har snöat in på dessa vimpelband!
Blåbärscupcakesen älskade barnen, så jag han aldrig smaka.... I åtta stycken cupcakes lagade jag tårtljus som E fick blåsa ut, vilket var en mycket viktigt grej :-)

Snart gäller det att börja tänka på kompiskalaset och se har ju W födelsedag nästa vecka :-)
Man kan ju gott säga att det just nu finns många tillfällen att baka på!



Kram Jonna

1 kommentar:

  1. Det är nog många 8-åringar som önskar få sådana här bakverk till sitt kalas. Jätte fina både tårta och muffins. Vimplarna är ju super söta!
    Antar att det var en lycklig födelsedagsprins som somnade på kvällen.
    Vi har inte så många kalas just nu så det blir inte så mycke tårtbakning för min del… Tråkigt! Men en påsktårta skall jag baka i alla fall.
    Så härligt att få se lite av kalaset i alla fall!

    SvaraRadera