måndag 18 april 2011

Vi tänker så lika…

Jag har också bakat ett bröd fyllt med frön. Inga baguetter utan rostbröd blev det för min del. Bakade enligt ett av Martins recept. Måste erkänna att jag är lite Martin fanatisk just nu! Träffade honom på en kokbokstillställning för inbjudna (måste ju poängteras!!!;)) på NK förra veckan och köpte då hans nya bok Enklare bröd och är full av ny inspiration. Han och jag pratade en lång stund (läs 6-7 min) om surdegar och brödbakning. Jag fick en surdegsstart av honom, så Robban har nu sällskap av Martin i kylskåpet om dagarna och jag fick en till kille att pyssla om! Jag får köra icke picke pö vid varje brödbak för att välja ut vilken surdeg som skall användas.

Brödet blev riktigt bra och är perfekt för att rostas. Så det kan jag rekommendera och Martins bok är riktigt riktigt bra! Speciellt med tanke på när man är på landet var man kanske inte har tillgång till degblandare.
Nu har jag två underbara dagar i köket framför mig, påskförberedelser!
Kramar Decirèe
                            


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar