onsdag 20 april 2011

Idag är ingen vanlig dag....

Idag är ingen vanlig dag, idag är det E´s födelsedag....
Vår lilla pojke har idag firat 8-års dag!! Jösses vad tiden flyger iväg... En gladare och lyckligare jubilar får man nog söka efter :-) Vi ska ha släktkalas på inkommande fredag, men jag passade på att baka en tårta idag med, man måste ju ta till vara alla tillfällen att baka!

Jag fick dock fundera 5 gånger före jag la in bilden på tårtan här på bloggen. Det var mitt första försök att spritsa en "ruffled cake" och det syns ;-)
Jag spritsade med Swiss meringue buttercream som i sig är helt underbar att arbeta med, men min sprits var spårlöst försvunnen så jag fick använda mig av en ( läs fyra) fryspåse istället. Då cremen är så tjock så sprack påsen fyra gånger under själva spritsandet och lämnade varje gång fula spår efter sig....
Men skam den som ger sig, resultatet är inte helt som jag hoppades att det skulle bli, men men en ordentlig sprits kommer det att bli riktigt bra. Detta var helt klart en rolig sak att göra!
Imorgon fortsätter bakandet igen!



Kram Jonna

1 kommentar:

  1. Den är ju helt underbar! Du är super duktig!!!Det ordnas spritskurser på medborgarskolan här i Stockholm, har tänkt gå så många gånger men aldrig kommit iväg... Men till hösten blir det av! Besult taget! Vill du hänga på???

    Massor med stora, busiga, varma GRATTISKRAMAR OCH PUSSAR till världen underbaraste E!!!! 8 år!!! Tycker att det inte alls var länge sedan jag höll ett litet knyte på några veckor i mina händer... Men tiden den flyr!

    Kramar i mängder till er alla!

    SvaraRadera