torsdag 14 april 2011

Whoopies by Decirèe

Det är verkligen Whoopiesar överallt just nu! I senaste Elle fanns också ett reportage med mumsiga bilder och recept. Jag är dock lite fundersam kring Whoopierecepten överlag… Mina chokladwhoopiesar blir perfekta medan övriga flyter ut mer än mitt estetiska sinne tillåter. Jag anser att det behövs mer mjöl, malda nötter eller något annat mjölliknande för att kompensera bortfallet av kakao i whoopiesar som inte är utav choklad, men så är det inte i de recept jag hittat och testat?!? Har testat olika mängd mjöl men ännu inte funnit det optimala. Det får ju inte bli för torrt heller. Jag fortsätter att experimentera tills jag hittar rätt… Lite frustrerande!


Fick en liten beställning på Whoopiesar förra veckan. Det blev choklad med choklad eller lakrits fyllning, morots med whipped cream cheese frosting och lingon med kolafyllning.

Whoopiesarna tar världen med storm just nu och de flesta tycks tycka att de är sjukt goda, mycket, mycket bättre än macaroons har många sagt. Men jag vet inte… De är så olika att det knappt går att jämföra. Ibland vill man ju ha en stor kopp med chaite och en saftig whoopie och ibland ett glas champagne och ett fat med färska jordgubbar och bedårande citronmacaroons.
                                                                                       Kram Decirèe


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar