söndag 10 april 2011

Vårig frukost!

Älskar sparris! Det är grönsaken som har allt. Fin färg, är vacker och smakar gudomligt. Så det blev sparris till frukost detta veckoslut. Grillade i grillpanna och hade sedan på lite smör, salt & peppar och njutningen var total.  
Tallriken är ett av mina keramikexperiment.  



Underbart med alla primörer som börjar komma nu. Beställer ekologiska grönsaker och frukt från Årstiderna och det är det mest underbara att komma hemma från jobbet och finna en trälåda fylld med fantastiska grönsaker som doftar ljuvligt av liv...  

Grönsaker från senaste låda.

                                                                         Kramar Decirèe

1 kommentar:

  1. Men mums!
    Sparris är sååå gott!! Jag blev glad då jag såg att de börjat dyka upp i butiken nu här också. Tänk vad många goda rätter det blir av sparris!Jag tror att jag måste köpa hem en knippe (eller två) senast nästa helg.

    Dina keramikexperiment gillar jag skarpt!! Tänker på Västergården då jag ser dem :-).

    Kram!

    SvaraRadera