lördag 23 april 2011

Påskafton…

Denna dag har alltid varit mycket speciell sedan jag var liten, detta är ju påskens toppdag. När jag och min bror vaknade hängde det på sängkanten en massa chokladägg som påsktuppen hade varit och lagt där under natten… Sedan började vi vårt oändliga tjatande om när vi skulle få gå iväg som påskhäxor, klockan 11 gick startskottet och sedan traskade vi gata upp och ner tills vi på kvällen åkte på middag och sedan tittade på påskbrasan.



Nu har jag och S våra egna traditioner. Lååång frukost och så naturligtvis den spännande äggjakten. Vart kan påskharen ha gömt äggen i år då? Vi är allt bra töntiga, men det bjuder vi på, sjukt roligt är det varje år!

I år blev det till påskaftonsfrukost surdegsbröd med senapssås, ruccola och kallrökt lax, sedan grillad sparris och stekt ägg. Vår första frukost ute i år, härligt! 
Till efterrätt blev det…

Belgiska våfflor med hjortron, blåbär och yoghurtgrädde. Underbart gott! Har ju lääänge drömt om ett belgiskt våffeljärn och så hittar jag ett på Liiteri som pappa säger dvs Lidl för 149 kronor! Som hittat.  

En alldeles underbar start på dagen...
Stora påskkramar till er alla!

1 kommentar:

  1. Oj oj oj så mysigt ni haft det :-)
    Ser alldeles underbart ut!

    Är det sant att Lidl har ett belgiskt våffeljärn??
    Är det i Sweden eller i Finland du hittat det? Jag måste också ha ett!!!!
    En riktig skön och mysig påsk kära vänner !
    Kram Jonna

    SvaraRadera